20 September 2011

scottie dog~:)

salam...
entry ni tentang scottie dog..tahu tak apa itu scottie dog????
apa pedapat anda..binatang???atau mainan..ha3..:)..xpe2...semua penyelesaian akan terjawab setelah entry saya berakhir.."saya suka scottie dog"bukan mudah tok bina @ bela scottie dog...susah sangat..tu yang saya suka akan benda ini...:)..

ini contoh gambar scottie dog yang sesuai..tp bukan tentang ini yang aku nak kongsi dengan anda semua...ada yg lagi menarik..kerana aku seorang jxray pelatih ,so tk kan aku nk citer tentang benda neyh..whua2....




ini bru kena dengan bidang aku..korang tahu ini apa...??
ini adalah radiograf oblique lumbar....so,aku nk bg taw la...
korang tgok la molek cm na bentuk tu..
cm scottie dog tak???
try compare,,whuaaa2....cantik kan....itu gambar tulang belakang kita bagi yang tk tahu apa itu lumbar...
aku suka radiograph ap oblique lumbar...
ok nie radiograph cm na scottie dog itu terhasil...


okay....
ini dah kita ambil dari satu scottie dog tu....kenapa aku suka erk...
bagi yang ambil bidang ini mesti tahu kan...best...wow3...
scottie dog ini ada mata,telinga,kaki,ekor,badan leher dan hidung...
perfect kan..tp jgn samakan dengan anjing tu pulak...inilah keunikkan ciptaan tuhan...
ada sebab dan penyebab kenapa benda ini diperlihatkan..jangan salah paham plok..:)...


unikkan ciptaan allah kan...unik nya siapa yang jumpa kedudukan ini...ini contoh scottie dog lagi.
sekadar berkongsi...nyuuum3...




aku terangkan kat korang dengan lebih jelas tentag scottie dog....
  1. Pedicle (right)
  2. Superior articular process (right)
  3. Pars interarticularis / isthmus (right)
  4. Lamina (right)
  5. Inferior articular process (right)
  6. Transverse process (right)
  7. Spinous process
  8. Intervertebral disc
  9. Interlaminar space
  10. Transverse process (left)
  11. Inferior articular process (left)
  12. Superior articular process (left)
  13. Lamina (left)
  14. Vertebral body
yeahhh3...harap dappat berkongsi serba sedikit apa yang aku tahu kepada anda...:)....
kalu yang lg cntik ialah apabila scottie dog itu bergabung antara dua tulang vetebrae/ ia saling melengkapi..cuba tgok ni..


cam ni la..mcm la hidup kita yang saling melengkapi kan..indahnya kehidupan...
so,da tamat dah...hope dapat la apa yang tertulis neyh....:)....

3 comments:

  1. wah..teliti betul kamoo..hehehe

    ReplyDelete
  2. wah..menarik!ari ini,knowledge sy btambah..hehe..makaseh..:)

    ReplyDelete
  3. whua2:)..mmng untuk semua...knowledge saya pon bertmbh dan brkngsi untuk semua:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...