17 September 2011

kenapa ???


dalam kehidupan yang penuh berliku.....
aku merasakan nya sekarang..
setelah dahulu lain...
sekarang dah lain....
waktu sekolah dahulu aku dapat meraasakan kenikmatan sebagai seorang pelajar sekolah....
tapi apabila melangkah ke gerbang ipt..
semuanya dah tak ada...
aku meriduinya...
apabila ke gerbang ipt semuanyahilang sekelip mata..
maybe sistem yang berbeza...
tapi aku tk kisah..
kerana aku bukannya lagi pelajar sekolah.
tp
siswa pon sudah....
bangga la dah jdi siswazah..
tp????
knapa erk??
langsung tk dihargai.....
aku dah buat semuanya untuk mereka namun kewujudan aku pada mereka hanya tk da apa2...
ketika diperlukan cari la aku....
tp bila dah tk nk guna...
lapppp2...
ta da dah ..
hilang bagai ditiup angin jer..
sedih je rasa....
tp sabar je la..
dugaan dalam kehidupan..
anggap je ini baru permulaan hidup...
penghujungya mungkin ada kemanisan..
menunggu dan terus menunggu..
kenapa dulu ok,sekarang dh tidak???
biarlah kita berbuat baik kat orang....
senakal mana aku,tp aku menghormati mereka...
kerana aku telah diajar oleh mak bapak aku..
tp bagaimana dengan mereka yang tak berbakti,dan tk hormat pada mereka????
mereka still boleh rapat dengan mereka2 walau mereka tk hormat mereka....
persolan yang timbul???
kerana apa er???

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...